Spelers bij Tonybet werden korte tijd alleen in het Engels te woord gestaan door de telefonische klantenservice. Dit mag volgens de Wet Kansspelen op afstand niet en daarom heeft de Kansspelautoriteit Tonybet hierop aangesproken. Na het contact met de Kansspelautoriteit voerde Tonybet wijzigingen door waarna de klantenservice beschikbaar was in het Nederlands.
De Kansspelautoriteit maakte woensdag bekend dat het legale online casino Tonybet door de toezichthouder is aangesproken vanwege haar klantenservice. Het nieuwe online casino ging op 18 december 2024 na lang wachten live in Nederland, maar de klantenservice van de goksitewas nog niet op de orde, zo constateerde de toezichthouder.
“Bedrijven met een vergunning van de Ksa moeten te allen tijde een Nederlandstalige klantenservice beschikbaar hebben voor vragen van spelers. Dat is belangrijk omdat spelers, zeker in het kader van de zorgplicht, altijd in het Nederlands bij de aanbieder terecht moeten kunnen met vragen of zorgen.”Kansspelautoriteit
Klanten van Tonybet werden voor korte duur alleen in het Engels te woord gestaan als zij contact zochten met de klantenservice van het bedrijf. Dit is volgens artikel 4.38 van het Besluit Kansspelen op afstand niet toegestaan:
Artikel 4.38
- De vergunninghouder verstrekt de algemene informatie in ieder geval in de Nederlandse taal.
- De vergunninghouder draagt er zorg voor dat communicatie met de speler in ieder geval in de Nederlandse taal kan plaatsvinden.
De Kansspelautoriteit nam na een signaal van een klant over de klantenservice contact op met Tonybet om het bedrijf te wijzen op de verplichte Nederlandse voertaal. Hierop heeft Tonybet volgens de toezichthouder snel actie ondernomen. Inmiddels kunnen klanten van Tonybet bij de klantenservice terecht in het Nederlands, zoals staat voorgeschreven in de wet.
Tegenover CasinoNieuws.nl laat een woordvoerder van Tonybet weten dat het bedrijf korte tijd te maken had met capaciteitsproblemen op de telefonische klantenservice:
“Bij Tonybet hechten we grote waarde aan een optimale spelerservaring en een volledige naleving van de regelgeving. Kort na onze livegang kregen we te maken met een onverwachte capaciteitsuitdaging binnen onze Nederlandstalige telefonische klantenservice, waardoor ons internationale supportteam tijdelijk heeft bijgesprongen. Hierbij hebben wij te allen tijde per chat en mail onze spelers in het Nederlands te woord kunnen staan. Wij hebben ook direct maatregelen getroffen, waaronder het uitbreiden van ons Nederlandstalige supportteam en het inzetten van andere Nederlandstalige medewerkers. Inmiddels is onze klantenservice weer volledig en continu in het Nederlands bereikbaar, zowel via chat en mail als telefonisch. Wij blijven ons inzetten voor een betrouwbare en toegankelijke speelomgeving voor onze spelers.”Woordvoerder Tonybet
Tonybet in Nederland
Het bedrijf Tonybet OÜ heeft al sinds november 2022 een vergunning van de Kansspelautoriteit, maar wachtte lang voor het actief werd in Nederland. Uiteindelijk ging het online casino ruim twee jaar later live met haar Nederlandse website.
Naast Nederland is Tonybet actief in verschillende andere Europese landen. Het bedrijf heeft vergunningen in Spanje, Portugal, Ierland, Canada, Letland, Estland, Malta, en het Verenigd Koninkrijk. In het Verenigd Koninkrijk is Tonybet echter niet meer actief nadat het in 2024 besloot te vertrekken van de Britse gokmarkt.
BRON:CASINONIEUWS.NL