En een nieuwe verantwoord gokken campagne
Betnation heeft maandag de lancering van een nieuwe marketingcampagne aangekondigd. De campagne voor verantwoord gokken heeft de slogan ‘Gok niet met Geluk, Gok met Verstand’. Betnation kiest er bovendien voor om de netto stortingslimiet voor jongvolwassenen van € 300 vast te zetten. Spelers kunnen deze op verzoek nog wel verlagen, maar niet meer verhogen.
In het bericht aan CasinoNieuws.nl waarin Betnation haar campagne voor verantwoord gokken heeft aangekondigd, laat de aanbieder weten dat ze hiermee een krachtig tegengeluid wil neerzetten binnen de industrie van kansspelen.
Het legale online casino zet de stortingsgrens voor jongvolwassenen definitief vast op de wettelijke limiet van € 300.
Het gokbedrijf wil met ‘Gok niet met Geluk, Gok met Verstand’ aantonen dat gokken op een verantwoorde en veilige manier kan plaatsvinden. Door middel van advertenties op tientallen websites hoopt Betnation veel aandacht te krijgen voor haar verantwoord gokken-campagne.
Om haar campagne kracht bij te zetten heeft Betnation een nieuwe maatregel doorgevoerd. Het legale online casino zet de stortingsgrens voor jongvolwassenen (spelers onder 24 jaar) definitief vast op de wettelijke limiet van € 300. De jongvolwassenen hebben niet de mogelijkheid om deze speellimiet te verhogen, ook niet als zij kunnen aantonen dat ze het financieel zich wel kunnen veroorloven. De nieuwe maatregel geldt voor zowel nieuwe spelers als bestaande spelers uit deze leeftijdscategorie.
Robert Schouten, CEO van Betnation, zegt het volgende over deze maatregel:
“Onze maatregel zorgt ervoor dat jongvolwassenen beschermd blijven binnen de legale markt, maar tegelijkertijd willen we deze spelers niet volledig uit de gereguleerde markt weren, omdat dit het risico vergroot dat ze zich wenden tot onbetrouwbare en ongereguleerde aanbieders.”Robert Schouten, CEO van Betnation
Verantwoord gokken bij Betnation
In haar aankondiging legt Betnation uit dat ze bewust voor een andere koers kiezen in de industrie die zich met marketing vaak richt op bonussen en promoties. De campagne benadrukt dat gokken een vorm van entertainment is, waarbij spelers zich bewust moeten zijn van de risico’s en weten wanneer ze moeten stoppen:
“Wij willen dat spelers bij ons komen gokken omdat ze het leuk vinden en het zich kunnen veroorloven, niet omdat ze geld nodig hebben. Met deze campagne onderstrepen we dat verantwoord gokken de norm moet zijn en dat spelers ook hun eigen verstand moeten gebruiken.”Robert Schouten, CEO van Betnation
Het legale online casino noemt haar nieuwe campagne een reactie op de maatschappelijke kritiek die de kansspelindustrie de laatste jaren heeft ontvangen. Betnation wil hiermee laten zien dat ze zich inzetten voor een gereguleerde en verantwoorde gokmarkt met verantwoord gokken als norm. Ook hopen ze met de nieuwe maatregel een positieve beweging teweeg te brengen:
“Het is vijf voor twaalf voor de gereguleerde markt in Nederland. Het is nog niet te laat om te laten zien dat de gereguleerde markt kan werken – maar daar moeten we als aanbieders actief aan bijdragen. Wij geloven er heilig in dat verantwoord gokken de toekomst heeft.”Robert Schouten, Betnation
BRON:CASINONIEUWS.NL